DE LEVENSADEM CURSUS
Kom op adem en vind innerlijke vrede
Meld je nu aan voor de wachtlijst en ontvang als eerste bericht als de inschrijvingen open gaan.
Je reis van innerlijke vrede met God start hier
Je wéét dat Jezus je vrede belooft, maar toch blijft je hoofd is vol en je hart onrustig. En stilte en innerlijke rust voelt soms verder weg dan ooit. Als je je hierin herkent dan is er goed nieuws: Er is een eenvoudige, verdiepende manier om op adem te komen — letterlijk én geestelijk.
Welkom bij De Levensadem: een rustgevende cursus waarin je leert bidden, mediteren en ademen met God.
Dit najaar start er een cursus in Utrecht. Reserveer nu alvast je plek op de wachtlijst.
Meld je aan voor de wachtlijst
Door stress en drukte is jouw hoofd vol en je hart leeg. Verlang jij naar een gevoel van innerlijke vrede en verbondenheid met God, ondanks de drukte van het dagelijks leven?
DAN IS DE LEVENSADEM VOOR JOU

Hi! Ik ben Jan.
IK LEID MET MIJN TEAM DE LEVENSADEM CURSUS.
De Levensadem is een cursus van 10 weken waarin je wordt meegenomen in:
🫁 Ademgebeden
🧘♂️ Christelijke meditatie
🙏 Stil gebed en Bijbelse rust
🤲 Lichaamsgerichte oefeningen
📝 Geloofsgroei en reflectie
Door bewuste ademhaling, stille overdenking en korte gebeden leer je vertragen, afstemmen op God en echte innerlijke vrede ervaren — midden in de drukte van alledag.
Herken je dit?
- Je probeert te bidden, maar je gedachten dwalen steeds af
- Je voelt je geestelijk “leeggebeden”
- Je mist stilte, maar weet niet hoe je die kunt vinden
- Je reageert snel geïrriteerd op je gezin of mensen in je omgeving
- Je verlangt naar meer rust, meer focus, meer van God in je leven
Reserveer jouw plekje op de wachtlijst
"Ik dacht altijd dat meditatie niet voor christenen was. Maar dit heeft mijn gebedsleven verdiept en mijn lichaam gekalmeerd."
“De Levensadem gaf me eindelijk een ritme van rust. Ik voel me dichter bij God én dichter bij mezelf.”

De Levensadem is voor jou
als je de innerlijke reis durft te gaan. Tevoorschijn komen en jezelf eerlijk te laten zien. Samen met God naar binnen te kijken en ontdekken wat er in je leeft. Al vanaf ons prilste, vormloos begin was God daar bij. Hij die jou de Levensadem gaf, Bron van alle liefde en vrede, nodigt je uit.
De data van de cursus najaar 2025 zijn:
Sessie 1. Fysiek. Maandag 13 oktober
Sessie 2. Online. Maandag 20 oktober
Sessie 3. Fysiek. Maandag 27 oktober
Sessie 4. Online. Maandag 3 november
Sessie 5. Fysiek. Maandag 10 november
Sessie 6. Online. Maandag 17 november
Sessie 7. Fysiek. Maandag 24 november
Sessie 8. Online. Maandag 1 december
Sessie 9. Fysiek. Maandag 8 december
Sessie 10. Online. Maandag 15 december
Locatie in het centrum van Utrecht | 19.30 - 21.30 | optioneel met maaltijd
Reserveer jouw plekje op de wachtlijstWat anderen van de Levensadem cursus vonden
TESTIMONIALS | REVIEWS
"De Levensadem cursus heeft mij geleerd hoe belangrijk ademhaling is en de invloed van de ademhaling op mijn emotie. Door verschillende manieren van meditatie te ervaren ontdekte ik welke wel en niet bij mij passen om meer rust te ervaren in mijn hoofd en lijf."
Renée Carlier
"Ik heb geleerd mijn adem onder controle te brengen en in te zetten ten behoeve van mijn gemoedstoestand en relatie met God. Daarnaast heb ik geleerd om mijn adem te gebruiken om tot rust te komen en dat ik niet hoef te panieken als mijn adem op hol slaat."